Tuesday, March 29, 2011

baik pnye abseiling

memeriksa brng2.
   hari ini adalah hari yang amat mengghairahkan & menakutkan & seram. kenapa??? sebab arini aku dan rakan2 akan menjalani 1 aktiviti yang amat menakutkan serta mencabar iaitu abseiling di Fakulti Kejuteraan, Tingkat 11. fuhhh!! gayatnye. awal2 pagi lagi kteorng da bersiap serta membawa brng2 yang diperlukan ketika abseiling nanti. yang menariknya,,, pada mulanya kami dijangka menjalani aktiviti ini di kolam sajee, tapii kemudiaanya, kami terpaksa menjalani aktivti ini d Fakulti Kejuruteraan, tingkat 11. fuh!! time tu perasaan jgn ckp la, kencang sekencang2nya jantung. yela tinggi tu, tapii, itulah yang dinamakan pengalaman. pengalaman org tak boleh beli mesti kene feel sendiri. setelah sampai di atas sana bersama brng2, kami pun memeriksa dan mengira brng2 kami, supaya tidak ada kecurian nanti. setelah selesai, En Hisyam menyuruh kami bersiap sedia dengan memakai harness, helmet dan gloves. tapi sebelum itu, kami telah diberisedikit penerangan oleh En Hisyam sera bacaan doa supaya semua berjalan lancar. selesai je taklimat, kami pun terus menjalani aktiviti ini. aku antara 10 orang yang terawal. orng ke-6 kot. lau tak silap la. fuh!! dalam hati ini doa je bnyk2 walaupun cuak tapi wat2 tak cuak la. kihkih. setelah menjadi bilayer kepada Mohd Syazwan kini giliran aku pula turun. stelah diperiks oleh En Ridzuan dan En Mobin aku pun turun dari tingkat 9 tu. fuh nak melepaskan tgn dari pegangan tu cukup punye takut. tapii tiu normal la, aku tgk semua orng sana. setelah memberi report, aku pun turun, time tu dalam kepala ni " ish bila nak sampai ni" hihih. tapi stelah membuat apa yang disuruh tadi dengan melepaskan sedikit demi sedikit tali itu, akhirnya aku sampai juga ke bawah... yahooo! lega rasanya. kemidian aku terus naik semula ke atas untuk menolong rakan2 di atas... sekian. pengalaaman yang cukup puas bagi saya.

detik mencemaskan sebelum turun.
pandangan dari atas.
persiapan terakhir. sistem bilayer.

No comments:

Post a Comment