Saturday, April 30, 2011

16/3/2011

HARI: rabu
MASA: sekitar 8:45 - 9.20 mlm
TEMPAT: pasar seksyen 7
setelah penat menelaah buku akhirnya abes gak exam aku untuk sem 2 ni. fuuh! lega, tapi paper last tadi agak menyakitkan gak laa. tapii, nak wat macam mana, da nak jadi an. sebenarnya da lama aku nak post blog ni, tapii, agak sedih laa bile mengenangkan tragedi 16/3/2011. nak dijadikan cerita, malam tu lepas maghrib kawan2 ajak g maen futsal, jadi aku pun turun laaa, tapii memandangkan time tgah sedap2 maen tu ada orng nak pakai court tu, so terpaksa la aku dan kawan2 mengalah. time tu ati ni memang tak puas ati laa, yela mengikut prinsip bermain futsal kat sini sapa sampai awal team tu jela yang dapat men. api, pkir2 kesian pulak bro tu, jadi kami mengalah. dalam tenngah bengang tu, salah sorng kawan aku ajak pergi pasar. kebetulan malam tu ada pasar pulak, jadi aku un terus balik bilik tuka baju dan terus pergi ke pasar, aku tak tau malam tu napa aku macam tak sedap ati je, tapi aku pergi gak pasar tu. orng tua2 kata lau tak sedap ati jgn pergi. tapii, demi nak saving laa katakan aku pergi gak. sampai2 tempat parking tu aku terus parking tapi time tu aku terlupa bawak kunci tambahan sebab kunci tu aku tertinggal kat dalam beg aku, baru je alihkan petang tuu. jadi, ringkaskan cerita aku un grak ngan bdak2 nie, lebih kurng 20 minit laa, aku balik ke tempat parking tadi tapi tau2 moto aku da lesap. pergh, time tu perit dia jgn cakap laa, kala orng clash.. betapa remuknya ati time tu, tuhan je yang tahu.. mana taknya aku syng moto tu macam awek pertama, dan itulah awek pertama aku.. boleh katakan tiap2 mggu aku mandikan dia bersihkan dia sampai ada orng kata moto lagi bersih dari tuannya. sayang laa katakan. tapi dia da ilng da time tu,, aku macam kat awang2 time tu. blur tak tau nak wat ape. so, teruslah report polis, sampai2 nak wat report tu, aku terus kena sound direct dengan polis tu. dia kata tu laa moto tu ko kunci handle je wat pe??? sambil gelengkan kepala. time tu nak je aku jawab: bkn tak nak kunci lebih encik saya memang terlupa nak bawak kunci tambahan tu, tapi aku ambil keputusan diam jelaa, orng tak akan paham perassaaan kita tu. maklum la ati tengah sedih la katakan. yelaa, aku bkn sengaja tak nak bwak kunci tambahan tak SENGAJA. dan 1st time aku tak bawak kunci tu, tula orng kata jgn sesekali tak bawak kunci tu. tapi aku anggap itu takdir laa. selesai wat report aku terus call mak aku bagi tau moto aku ilang. time tu aku ingt lagi mak 1st perkataan yang kuar dari mulut mak aku iaitu ALLAH. mesti mak aku terkilan time tu, sedih un ada time tu, tapi tahan laa an. selesai wat report aku balik bilik dan menjamah makanan tapi tak tau nasi lemak yang berlenak aku beli tu rasa payau. mgkn payau hati ini lagi perit dari nasui lemak tadi. malam tu memang aku tak leh tidoo, teringat moto kesayangan aku tu, sob3x. perit nye ati time tuuu tuhan je tahu. time tu baru aku terpikir baru ilang moto da perit macam ni, macam mana kalau ilang keluarga? fuhh! tak sanggup saya. aku anggap ini dugaan walaupun perit dan sayangnya moto tu sampai ke hari ini dan seterusnya. aku akan jadika pengalaman dan aku akan ceritakan pada anak bini aku, kalau umo panjang jkalau tak cukuplah aku luahkan kat blog.. SERIBU YANG DATANG TAK SAMA SATU YANG PERGI. BRAVO LAMNA ALPHA, kau dalam kenangan. pada yang curi moto aku tu, kau memang S**l, p*****K. idup ko tak akan aman. sekian.

1 comment:

  1. da xde jdoh ngn moto tu.. bsh la BLD ko tu mcm ko wat kt BLA tu ye adam..

    ReplyDelete