Saturday, February 26, 2011

chenderoh lake- 1st day

hari 1st aku kat sana, aku dan rakan2 mula sibuk untuk memunggah brng dari lori dan bas. kemudian aku dan beberapa kwnku yang len diberi tugas untuk mendirikan khemah. nasib baik tau serba sikit tentng khemah. jadi, mudahlah krje saya. hari pertama kami menghabiskan masa dgn camp craft demi memastikan keadaan selamat untuk dihuni selama semggu. tapi, sedang sibuk aku dan rakan2 membuat krje msng, hujan turun dengan lebat. jadi, pergerakan kami agak lambat sikit. abes basah baju kami, tapi kami tetap teruskan gak camp craft sebab ari da nak masuk senja. so, buatlah sampai siap. kami siap mendirikan khemah dan sebagainye pada jam 7.30. ngam2 azan mgrb. jadi kami solat berjemaah. Berikut adalah serba sedikit mengenai camp craft disertakan degan gambar kami.

camp craft: membina tempat yang selesa. contohnya membina khemah, ampaian, rak kasut, rak kayak, dapur, khemah pusat, dan tandas.
tujuan: memberi keselesaan dan tidak meroskkan alam semula jadi.
gambar hiasan. takde gambar bebetul time kattasik Chenderoh.
gambar hiasan
khemah pusat yang berjaya didirikan.
sekian. bnyk pengalaman ketika menjalani camp craft ni, antranya ialah hendaklah saling membantu supaya krje susakh jdi senang. kesimpulannya, camp craft amat penting bagi memberi keselesaan peserta.




No comments:

Post a Comment