Wednesday, January 19, 2011

orienteering

first skali diberi penerangan berkaitan orienteering oleh en hisyam, seakan macam seronok je  aktiviti orienteering.tapi, buat pengetahuan aku baru tau apa itu orienteering. orienteering mestilah ada kompas, peta dan paling penting pandai baca kompas dan juga peta. rupanya, betul kata hati ini, pada 19/1/2011 saya dan rakan seangkatan telah diberi  peluang untuk mencuba aktiviti orienteering ini.memang seronok. tak sabar rasanye nak buat aktiviti ni time pergi camp nanti. seperti yang dirancang, kami telah dibagi kumpulan untuk aktiviti ini merangkap kumpulan untuk camp yang berlangsung pada mggu depan jatuh pada 29/januari ini.kumpulan saya ialah radzi, edatul dan saya sendiri adam ahsan. kami dibekalkan kompas dan talah diberi kebebasan untuk membuat orienteering ini disekitar fakulti. seronok rupanya dapat pegang kompas dan tau serba sedikit mengnai hautn nanti.secara kesimpulannya, aktiviti orienteering ni memang seronok apabila kita tahu mengenainya. cuma ada sedikit perbezaan antara orienteering dengan terasure hunt.perbezaannya ialah terasure hunt lebih kepada cari barang ditempat tersembunyi.sekali lagi saya belajar sesuatu yang baru dalam hidup ini. love outdoor. disamping dapat tahu mengenai orienteering di hutan kita dapat juga tahu, mengenal denagan lebih dekat flora dan fauna yang cukup indah dan dapat menenangkan akal dan fikiran ini.ini adalah contoh dan kegunaan kompas yang telah kami gunakan

No comments:

Post a Comment